Přeplněny trh sousední země poskytuje příležitosti i tuzemským výrobcům potravin. Například Altis Kolín, největší zpracovatel sóji pro potravinářské účely v České a Slovenské republice, získal díky spolupráci s agenturou CzechTrade zajímavé kontakty na německé obchodníky a distributory potravin. S několika z nich vede firma nyní perspektivní jednání o různých produktech z programu výroby.

Jako největší výrobce diabetických cukrovinek ve střední Evropě se snažíme prosadit i na německém trhu, s jednou firmou máme již podepsaný kontrakt. Bližší informace jsou zatím naším obchodním tajemstvím,naznačuje možný exportní úspěch Petr Pelech, vedoucí marketinku společnosti.

Cestu na zahraniční trhy firmě usnadňuje vedle vlastních marketinkovych aktivit a účasti na veletrzích i program Marketing agentury CzechTrade a asistenční služby jeho zahraničních kanceláří. S agenturou CzechTrade spolupracujeme dlouhodobě, zejména s jejími zahraničními kancelářemi v Německu a Itálii. S CzechTrade jsme vystavovali také na veletrhu World of Private Label v Amsterodamu,hodnotí dosavadní spolupráci s agenturou Petr Pelech.

Každý získaný kontakt však samozřejmě nepřináší podepsanou smlouvu nebo nového super-odběratele. Vyhledávání kvalitních partnerů je dlouhodobou mravenčí prací. Zdá se však, že tato strategie se začíná kolínské firmě vyplácet.

Svědčí o tom těsná vazba na renomované partnery, jakymi jsou Nestlé a Danone, které uplatňují nejpřísnější kriteria kvality výrobků i obchodních vztahů. Altis Kolín ve své výrobě zavedl řadu moderních systémů řízení kvality (HACCP, GMO-free certifikace) a začal při budování značky sázet na kvalitu, cenovou atraktivitu a vyhledávání potencionálních exportních příležitostí.

Důkazem výsledků je ocenění nové tyčinky La Soya, která na amsterodamském veletrhu World of Private Label získala cenu New Product Expo. Účast na veletrhu může našim firmám pomoci k získání kontaktů na odběratele z maloobchodních řetězců z celého světa. Jde o největší mezinárodní veletrh privátních značek. Každé zviditelnění zde ve formě získání ceny je pro každou firmu velmi prospěšné,hodnotí úspěch Martin Tlapa, generální ředitel CzechTrade.

S tím souhlasí i vedení firmy. Prezentace na veletrhu byla pro nás vstupní branou na trhy EU, a proto se sem potravinářské produkty z Kolína jistě vrátí i v roce 2004,shrnuje Petr Pelech záměry Altisu Kolín v tomto roce.