Strojírenské subdodávky všeho druhu
Jedná se o různé typy a velikosti odlitků, výkovků, jejich opracování, svařování a případné povrchové úpravy.

Automobilový průmysl
Automobilky i jejich dodavatelé mají zájem o nové kvalitní a cenově přijatelné výrobky.

Vytápění
(automatické kotle, krby, krbová kamna)
Zajímavým trhem může Švédsko být pro firmy vyrábějící různé druhy kotlů (zejména na biopaliva, biomasu, pelety apod.), a to nejlépe v kombinaci s ohřevem vody. Majitelé rodinných domků začínají více nakupovat krby či krbová kamna. S tím je spojen i rostoucí zájem o palivo (zejména pelety), kouřovody, teplovody - vlastně o všechno, co se týká systémů vytápění v domech. Jen těžko se na severském trhu prosadí výrobci tepelných čerpadel (Švédsko je zemí, kde tento způsob vytápění vznikl) a rovněž není příliš zájem o zdroje vytápění na plyn (jako palivo není plyn příliš rozšířen).

Dodávky do stavebnictví
Jde především o kuchyňské linky, okna a dveře. Ve Švédsku se začínají velice opatrně prosazovat okna plastová, zatím v drtivé většině převažují dřevěná (případně kombinace dřeva a hliníku). Šanci mají i technologie spojené s renovací či udržováním panelových domů. Specifikem jsou dodávky již hotových modulů (jde například o prefabrikované koupelny).
Zdravotnická zařízení a materiál
Jejich důležitost se bude zvyšovat především v delším časovém horizontu (pět až deset let) v souvislosti se stárnutím populace.

Sportovní vybavení
Zejména vybavení pro horolezectví, vodní sporty, lední hokej, lovecké potřeby apod. Složitější situace je ve sportovním textilu a oblečení, kde je ve Švédsku velká konkurence (viz www.haglofs.se, www.fjallraven.se či www.tierra.se), a nabídka tohoto zboží má spíše průměrnou šanci na úspěch.


Potraviny
Potravinářství je ve Švédsku značně koncentrované (deset velkých výrobních firem a dva hlavní maloobchodní řetězce) a velice specifické - zejména v tomto oboru se projevuje zvyk spotřebitelů preferovat švédské výrobky, neboť jsou považovány za nejlepší. Zahraniční dodavatelé se prosazují jen obtížně a pomalu. Před vstupem Švédska do Evropské unie (v roce 1995) se dováželo patnáct procent výrobků, v roce 2004 to bylo 33 procent. Kvůli neochotě Švédů přijmout zahraniční výrobek je třeba se připravit na hodně zdlouhavé pronikání na tamní trh, které může být poměrně nákladné. Šanci mají zejména produkty, u kterých je zatím malý výběr - čokoládové výrobky (oplatky, řezy), konzervované potraviny, nakládaná zelenina, pivo apod.

Výrobky s průměrnou šancí na úspěch
Jedná se o velkou skupinu nejrůznějších výrobků a polotovarů, u nichž nelze předem odhadnout reakci švédských firem. Toto zboží tedy není zcela bez šance. U takového výrobku je vhodné individuálně trh otestovat - například oslovením pouze vybraného malého okruhu švédských partnerů a zjištěním jejich reakce na dané výrobky. Vždy je také dobré zmapovat domácí konkurenci
Specifická situace je například u nábytku - švédská firma ve většině případů neakceptuje design a styl české firmy. Je však zájem o výrobu nábytku v Česku podle designu a zadání švédských firem.

Výrobky s malou šancí na úspěch
Textil a textilní výrobky - v těchto výrobcích je značná konkurence z Asie a také z pobaltských zemí, případně Polska. I velké firmy jako Hennes & Mauritz či KappAhl šijí své zboží především v Asii.
Těžko se prosadí také jednoduché výrobky náročné na manuální práci.